YouTube capitulează în războiul cu Netflix: ce decizie a luat gigantul deținut de Alphabet

de: Ozana Mazilu
21 01. 2022

Netflix nu are rival în categoria serviciilor de streaming și ține să o dovedească pe zi ce trece tot mai mult. Ca dovadă, YouTube i-a cedat.

În 2016, YouTube a făcut un pas important spre producerea de conținut original, dar după mai bine de șase ani și mai multe eșecuri majore, proiectul este închis. Directorul de afaceri Robert Kyncl a explicat închiderea pe Twitter și a anunțat, de asemenea, că șefa YouTube Originals, Susanne Daniels, va părăsi compania în martie.

Astfel, YouTube Originals, serviciul de producții originale pe bază de scenarii, va fi redus la numai două proiecte de mică anvergură.

Se spera ca YouTube Originals să fie răspunsul YouTube la Netflix și la alte platforme de streaming majore, dar până în 2019 s-a decis deja că va renunța la plan, după anularea a două seriale viitoare.

YouTube renunță la YouTube Originals

Cobra Kai s-a mutat la Netflix, iar Step Up a mers la Starz, pe măsură ce serviciul digital și-a simplificat ofertele originale și s-a concentrat pe muzică și conținut al celebrităților. Se pare că nu a funcționat suficient de bine pentru a menține proiectul, iar Kyncl afirmă că doar programele Black Voices și YouTube Kids vor continua să fie finanțate, iar angajamentele deja contractate vor fi onorate.

Deși are în spate resursele financiare ale unuia dintre cele mai mari conglomerate din lume, Alphabet, YouTube nu a reușit să pună bazele unui serviciu de streaming premium, care să poată concura cu Netflix, HBO Max, Disney+, Apple TV și restul.

Fără pretenții în ceea ce privește filmele și serialele bazate pe scenarii, compania revine la ceea ce știe mai bine – conținutul creat de alții, monetizat cu reclame. Prin noua strategie, YouTube va finanța creatorii care-i vor conferi mai multe șanse să concureze cu platforme sociale precum TikTok și Instagram.

Kyncl subliniază că programul de parteneriat YouTube este în plină dezvoltare și cele 30 de miliarde de dolari pe care le-a plătit celor peste două milioane de creatori, în ultimii trei ani, sunt o dovadă că YouTube nu are nevoie cu adevărat de Originals pentru a se asigura că există conținut unic și interesant pe platformă.